Parhaat mainokset vuosien saatossa
Mainoskatkot ovat takuulla tulleet tutuksi jokaiselle suomalaiselle. Kyseessä on taiteenlaji, joka aiheuttaa voimakkaita reaktioita ja monissa tilanteissa reaktiot ovat toistensa ääripäät. Jokaisella on takuulla omat suosikki mainokset, jotka jäävät pyörimään mieleen parhaillaan jopa vuosien ajaksi. Tämähän onkin mainosten ensisijainen tarkoitus.
Suurimmat hitit televisiomainonnassa
Kenelläkään on tuskin mennyt ohitse Mc Donald’s pikaravintolaketjun jouluinen mainos, jossa mainoksessa esiintyvä porsas toistaa seuraavaa repliikkiä “syökää kanaa, syökää kanaa”. Kyseessä on yksi kaikkien aikojen parhaista mainoksista, joka pyörii edelleen suomalaisilla kanavilla jouluisin.
Toinen todella miellyttävä mainos on Fazerin patukka mainos, jossa eri suklaapatukat tanssahtelevat sekä laulavat ja heillä jokaisella on ns. oma paikkansa sekä persoonansa. Kyseessä on tuoreempi mainos, joka on tehnyt moniin lähtemättömän vaikutuksen.
Vuosien tuomat muutokset mainonnassa
Mainonta ja markkinointi on muuttunut vuosien saatossa huomattavasti. Aikaisemmin hittejä olivat televisio- sekä sanomalehtimainokset, mutta nykyään internetin aikakaudella mainonta onnistuu helposti verkossa sekä sosiaalisen median vaikuttajien avustuksella. Internet on helpottanut monia asioita, sillä nykyään myös lainan hakeminen onnistuu ilman turhaa säätämistä netissä.
Nykyään pankkeihin jonottaminen ei ole enää välttämättömyys, vaan kaikki käy helposti verkossa, ilman turhauttavaa matkustelua tai muuta ylimääräistä säätöä. Kyseessä on myös markkinointimuoto, joka sopii pienemmille yrityksille, sillä hinnaltaan televisio- sekä verkkomainokset eivät ole edes verrattavissa sosiaalisen median mainontaan taikka verkkomainoksiin.
Lisäksi sosiaalisen median vaikutus on huomattavasti suurempi, kuin televisiosta tulevien mainosten. Tämä on aiheuttanut suurta puintia niin sosiaalisen median käyttäjissä kuin myös osassa vaikuttajista, sillä kyseisen asian koetaan lisäävän paineita etenkin nuorison keskuudessa. Edellä mainitun lisäksi vaikuttajien saamien ilmaisten markkinointiin käytettävien vaatteiden sekä muiden hyödykkeiden koetaan antavan todella väärä kuva todellisuudesta, jonka lisäksi kyseinen ilmiö ei myöskään tue luonnon kunnossapitoa taikka ilmastonmuutosta.